Az „Iskolahívogató” jó gyakorlat kidolgozása azzal a céllal indult, hogy az óvoda- iskola átmenetet megkönnyítse mindhárom célcsoport (gyerek, szülő, pedagógus) számára. Ehhez a következő részcélokat tűztük ki:

  • A gyerekek számára biztosítani kívánjuk a felszabadult, szorongásmentes iskolakezdést, valamint az egyéni képességek kibontakoztatását, differenciált fejlesztést, az eltérő képességű és hátterű gyerekek sikeres iskolakezdését.
  • Az óvodapedagógusok és tanítók szakmai munkájának harmonizálása, intézményfejlesztés.
  • Az iskola és a szülői ház kapcsolatának erősítése.

Az „Iskolahívogató” minden tanév szeptemberétől a következő tanév novemberéig tart. Az óvodában a szeptemberi szülői értekezleten a nagycsoportosok szülei részletes tájékoztatást kapnak a programsorozatról, mely a következőket tartalmazza:

  • közös foglalkozások az 1. osztályosok és a nagycsoportosok részvételével az iskolában és az óvodában
  • közös vetélkedők az iskolában
  • közös ajándékkészítések az iskolában
  • Minisuli foglalkozások az iskolában 6 alkalommal
  • közös kulturális rendezvények az iskola tornatermében
  • nyílt napok az iskolában
  • szülői értekezlet az iskolában és az óvodában
  • nyolchetes nyújtott előkészítő időszak az első osztály elején.

A felsorolt tevékenységek változatos formában kerülnek megrendezésre. A programok során a gyerekek sokoldalú tevékenykedtetése valósul meg: manuális tevékenység, versmondás, játék, dramatizálás és sport. A közös foglalkozások megtartását lehetővé teszi a két intézmény épületének közelsége és a két intézmény nevelési összhangja.

 

A program bevezetése óta jelentősen javult az óvoda és az iskola szakmai együttműködése. A gyerekek valóban zökkenőmentesen kezdik az iskolát, csak egészséges mértékben izgulnak. A tanítók a gyerekek és szüleik alaposabb megismerésnek köszönhetően jobban biztosítják az egyénre szabott, differenciált fejlesztést.